Ułatwienia dostępu

Specjalny Ośrodek Szkolno Wychowawczy w Ciechanowie

                                  „Pomóżmy dzieciom, by każdy z nich stał                                                                 się tym, kim stać się może”                                                                                                                                                                                                         J. Korczak
Super User

Co to jest Wczesne Wspomaganie?
Jak korzystać z pomocy zwanej „Wczesnym Wspomaganiem Rozwoju”.
Zespół Wczesnego Wspomagania Rozwoju w naszym Ośrodku był jednym z pierwszych tego rodzaju Ośrodków w Polsce. Rozpoczął swoją działalność programem pilotażowym rekomendowanym przez MEN, w latach 2005 – 2007, a następnie kontynuowanym w obecnej formie. Stworzyliśmy odrębne pomieszczenia dostosowane do przyjmowania rodziców z dziećmi oraz do indywidualnej pracy.
Dysponujemy kadrą pedagogiczną przygotowaną do pracy w Zespole Wczesnego Wspomagania Rozwoju w postaci nauczycieli ze specjalnościami:
    • wczesne wspomaganie rozwoju dziecka,
    • oligofrenopedagogika, psychologia,
    • pedagogika opiekuńczo – wychowawcza,
    • logopedia,
    • terapeuci SI,
    • specjaliści Biofeedback
Lokalizacja naszej placówki stwarza dogodne warunki dojazdu dla rodziców z dziećmi.
Obejmujemy opieką dzieci w wieku poprzedzającym rozpoczęcie nauki w szkole:
    • z niepełnosprawnością umysłową w stopniu lekkim, umiarkowanym i znacznym,
    • z różnorodnymi dysfunkcjami rozwojowymi,
    • z zaburzeniami neurologicznymi i psychiatrycznymi,
    • z zaburzeniami rozwoju mowy, z niedosłuchem,
    • z mózgowym porażeniem dziecięcym, z zespołem Downa,
    • z autyzmem i zespołami ze spectrum autystycznym,
    • z innymi problemami rozwojowymi.
Dla każdego dziecka opracowywany jest indywidualny program edukacyjno – terapeutyczny,
na podstawie diagnozy i analizy zaburzeń rozwojowych.
Zespół Wczesnego Wspomagania zapewnia opiekę dzieciom w postaci:
    • ciągłej diagnozy rozwoju psychofizycznego,
    • opracowania indywidualnego dla każdego dziecka programu pracy,
    • prowadzenia systematycznych zajęć z dzieckiem – ogólnorozwojowych, logopedycznych, gimnastyki korekcyjnej, muzyczno – plastycznych,
    • prowadzenia pracy z rodzicami w postaci instruktażu, informacji, spotkań psychoedukacyjnych.
Praca z dzieckiem przebiega poprzez:
    • stymulację sensoryczną (treningi percepcji wzrokowej, słuchowej, dotykowej, węchowej, smakowej, przedsionkowej, czucia głębokiego), i
    • integrację sensoryczno – ruchową (ćwiczenia naśladownictwa ruchów rąk i całego ciała),
    • rozwój motoryki małej (usprawnianie motoryki i sprawności manualnej),
    • rozwój motoryki dużej (usprawnianie poruszania się, pokonywania przeszkód terenowych, pląsy),
    • rozwój komunikowania się (porozumiewanie się pozawerbalne alternatywnymi metodami komunikacji,
    • rozumienie mowy,
    • ćwiczenia artykulacyjne,
    • rozwój słownika biernego i czynnego,
    • rozwój samoobsługi,
    • rozwój socjalizacji,
    • ćwiczenie funkcji poznawczych,
    • inne różnorodne oddziaływania umożliwiające osiągnięcie dojrzałości szkolnej.
Praca nad rozwojem opóźnionych lub zaburzonych funkcji przebiega równolegle z oddziaływaniami wychowawczymi.
Opieka nad dziećmi i rodzicami odbywa się w klimacie wsparcia emocjonalnego i poczucia wiary w sukces.

Super User

W Szkole podstawowej uczą się dzieci z lekkim, umiarkowanym i znacznym stopniem niepełnosprawności intelektualnej oraz z autyzmem i niepełnosprawnościami sprzężonymi , posiadający orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego.

Uczniowie korzystają z bardzo dobrze wyposażonych pracowni lekcyjnych oraz biblioteki szkolnej.

Objęci są zajęciami usprawniającymi z zakresu: usprawniania mowy, gimnastyki korekcyjnej, zajęć wyrównawczych.

Mają możliwość korzystania z terapii: metodą SI, a także Biofeedback.

Uczniowie mogą korzystać z obiadów przygotowywanych w naszej stołówce, a po lekcjach przebywać w internacie, lub świetlicy.

Wykwalifikowana kadra specjalistów zapewnia wszechstronny rozwój dziecka, który dostali swoje umiejętności poprzez zabawę i inne formy aktywności. Nauczyciele pracują różnymi metodami, tak aby zajęcia były atrakcyjne i interesujące tj.

programy Aktywności i Komunikacji Knillów,

metoda Ruchu Rozwijajacego Weroniki Sherborne,

w Sali Doświadczania Świata,

stymulacja polisensoryczna,

metoda Dobrego Startu,

pedagogika zabawy,

metoda Krakowska,



W Szkole Przysposabiającej do Pracy uczy się młodzież mająca orzeczenie o niepełnosprawności intelektualnej w stopniu umiarkowanym lub znacznym.

Uczniowie korzystają z bardzo dobrze wyposażonych pracowni lekcyjnych, pracowni gospodarstwa domowego oraz biblioteki szkolnej.

Objęci są zajęciami usprawniającymi z zakresu: terapii mowy, gimnastyki korekcyjnej, zajęć wyrównawczych.

Mają możliwość korzystania z terapii metodą Biofeedback.

Uczniowie mogą korzystać z obiadów przygotowywanych w naszej stołówce, a po lekcjach przebywać w internacie lub w świetlicy .

Uczniowie wyjeżdżają na całodzienne wycieczki.


Dzieci i młodzież z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu głębokim uczą się w zespołach rewalidacyjno-wychowawczych.


Praca z dzieckiem niepełnosprawnym  w stopniu głębokim jest niezwykle trudna ze względu na znacznie utrudnioną komunikację. Dlatego bardzo ważna jest znajomość potrzeb dzieci o głębokiej niepełnosprawności oraz sposobów ich zaspakajania. Program edukacji bardzo często bywa nazywany programem wspomagania rozwoju. Terapeuta wspiera i jednocześnie towarzyszy rozwojowi. Realizacja potrzeb poznawczych stanowi integralną całość w procesie rewalidacyjno-wychowawczym. Potrzeby te realizujemy poprzez szeroko rozumianą stymulację wielozmysłową.

Efektem prawidłowo zaspakajanych potrzeb poznawczych może być zdobycie orientacji we własnej osobie i orientacji w otaczającym je świecie.

Musimy pomóc dziecku zdobyć takie umiejętności, które pozwolą mu na czerpanie jak największego zadowolenia z życia oraz umożliwią jak największą niezależność.

Super User

W Ośrodku działa Uczniowski Klub Sportowy „Olimp”. Nauczyciele wychowania fizycznego współpracują ze Stowarzyszeniem Sportowym „SPRAWNI RAZEM”.

Super User

Szanowni Państwo, wraz ze zmianami prawnymi dotyczącymi wejścia w życie nowego rozporządzenia RODO - Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych  i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych), chcieliśmy Państwa poinformować o najważniejszych zmianach.
 Nowe przepisy wymagają prowadzenia m.in. klarownej polityki klauzul informacyjnych  i powiadomienia w jakim celu, czasie i zakresie używamy Państwa danych osobowych.
 
Kto jest administratorem Państwa danych osobowych?


Administratorem, czyli podmiotem decydującym o tym, jak będą wykorzystywane Państwa dane osobowe, jest Specjalny Ośrodek Szkolno – Wychowawczy w Ciechanowie, ul. Sienkiewicza 13, 06 – 400 Ciechanów


Jak się z nami skontaktować, żeby uzyskać więcej informacji o przetwarzaniu Twoich danych osobowych?


Jeżeli chcieliby Państwo zrealizować prawo do pozyskania informacji o tym jakie dane osobowe przetwarzamy prosimy o kontakt do wyznaczonego przez nas Inspektora Ochrony Danych Osobowych P. Bożena Marchel - Potrzuska pod adres e-mail : Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript. , adres pocztowy: Specjalny Ośrodek Szkolno – Wychowawczy w Ciechanowie, ul. Sienkiewicza 13,
 tel. (23) 672 28 89.


Jaki jest cel i podstawa prawna przetwarzania Państwa danych osobowych przez Specjalny Ośrodek Szkolno – Wychowawczy w Ciechanowie?


 Przetwarzamy Państwa dane osobowe, ponieważ jest to niezbędne do:rekrutacji,realizacji obowiązku nauki, realizowania zadań profilaktycznych oraz wspierających wychowawczą i edukacyjną funkcję Ośrodka,  udzielania dzieci i młodzieży pomocy psychologiczno-pedagogicznej, realizacji statutowych zadań dydaktyczno-wychowawczych i opiekuńczych w Ośrodku, zatrudniania pracowników.

Podstawy prawne przetwarzania Państwa danych osobowych, to:


· ustawa z dnia 14 grudnia 2016 r. – Przepisy wprowadzające ustawę – Prawo oświatowe (Dz. U.
z 2017 r. poz. 60 ze zm. );
· ustawa z dnia 14 grudnia 2016 r. Prawo oświatowe (Dz. U. z 2017 r. poz. 59, poz. 949 ze zm. );
· ustawa z dnia 7 września 1991 r. o systemie oświaty (tekst jedn. Dz. U. z 2017 r. poz. 2198 ze zm.);
· ustawa z dnia 26 stycznia 1982 r. Karta Nauczyciela (DZ.U. 2018 poz. 967) ;
· ustawa z dnia 15 kwietnia 2011 r. o systemie informacji oświatowej (Dz.U. 2017 poz. 2159 z późn. zm.)
· Kodeks Pracy oraz akty wykonawcze do w/w ustaw.

Czy podanie danych osobowych przez Państwa jest obowiązkowe?


Wymagamy podania przez Państwa danych osobowych, aby móc wykonać zadania nałożone na Specjalny Ośrodek Szkolno – Wychowawczy w Ciechanowie,w obowiązujących przepisach, które wskazano powyżej, przetwarzać dane osobowe w celu ochrony żywotnych interesów osoby. W oparciu o swobodnie i wyraźnie wyrażoną zgodę adekwatną do każdego celu, będziemy przetwarzać dane osobowe poza zakresem określonym w w/w przepisach.

Jakie przysługują Państwu uprawnienia wobec Specjalnego Ośrodka – Szkolno – Wychowawczego w Ciechanowie w zakresie przetwarzanych danych?


Gwarantujemy spełnienie Państwa praw wynikających z ogólnego rozporządzenia o ochronie danych -RODO, tj. prawo dostępu, sprostowania oraz aktualizacji Twoich danych, ograniczenia ich przetwarzania.
Mają Państwo prawo wnieść skargę w związku z przetwarzaniem przez nas Państwa danych osobowych do organu nadzorczego, którym jest Prezes Urzędu Ochrony Danych Osobowych (adres: Prezes Urzędu Ochrony Danych Osobowych, ul. Stawki 2,
00-193 Warszawa).
Komu udostępniamy Państwa dane osobowe?
Państwa dane osobowe nie są przez nas udostępniane innym podmiotom, poza sytuacjami uzasadnionymi prawnie na żądanie określonych organów.

SPECJALNY OŚRODEK SZKOLNO WYCHOWAWCZY

06-400 Ciechanów
ul. Sienkiewicza 13

SOSW TEL. 23 672 28 89

sekretariat@soswciechanow.edu.pl

INTERNAT SOSW TEL. 23 672 36 38