RAMOWY ROZKŁAD DNIA PRZEDSZKOLAKA
700 – 800 Schodzenie się dzieci, rozmowy z rodzicami, wspieranie rozwoju dziecka poprzez zabawy dowolną, zabawę w kącikach zainteresowań.
800 – 820 Powitanie z dziećmi, zabawy integracyjne, zabawy dydaktyczne
820 – 840 Gimnastyka poranna, zabawy ruchowo - rytmiczne
840 – 900 Przygotowanie do śniadania. Zabiegi higieniczne. Czynności samoobsługowe. Wdrażanie zasad higieny i kulturalnego zachowania. Rozwijanie umiejętności samoobsługowych i estetycznych.
900 – 930 Śniadanie. Zwrócenie uwagi na kulturalne spożywanie posiłku. Zachowanie porządku wokół siebie, zachowanie prawidłowej postawy. Czynności higienicznych i porządkowych po śniadaniu.
930 – 1100 Zajęcia dydaktycznych realizowane zgodnie z postawą programową zorganizowane przez nauczycielkę w sali – zabawy i ćwiczenia rozwijające zainteresowania i stymulujące wszechstronny rozwój dziecka. Zajęcia kalendarzowe na świeżym powietrzu.
1100 – 1130 Drugie śniadanie. Zachowanie porządku wokół siebie, zachowanie prawidłowej postawy. Wdrażanie do czynności higienicznych i porządkowych po śniadaniu.
1130 – 1200 Organizowanie zajęć na świeżym powietrzu, zajęć ruchowych, sportowych, przyrodniczych, prowadzenie obserwacji prac ogrodniczych i porządkowych. Wycieczki i spacery.
1200 – 1230 Przygotowanie do obiadu. Zabiegi higieniczne w łazience. Czynności samoobsługowe. Wdrażanie zasad higieny i kulturalnego zachowania.
1230 – 1300 Obiad. Zwracanie uwagi na kulturalne spożywanie posiłku. Zachowanie prawidłowej postawy. Rozwijanie umiejętności posługiwania się sztućcami. Wdrażanie do czynności higienicznych i porządkowych po zakończeniu obiadu.
1300 – 1400 Odpoczynek. Zabawy i zajęcia o charakterze relaksacyjnym w sali zajęć, słuchanie bajek i opowiadań dla dzieci. Dowolne zabawy oraz działalność plastyczna i konstrukcyjna według zainteresowań dzieci: grupowe zabawy zręcznościowe, gry planszowe, zadania stolikowe.
1400 – 1600
Indywidualna praca z dzieckiem - wspomaganie i korygowanie jego rozwoju.
Zabawy dowolne wg zainteresowań dzieci w kącikach tematycznych.
Zabawy ruchowe w ogrodzie przedszkolnym
zajęcia rewalidacyjne
zajęcia dodatkowe zgodna z harmonogramem,
zajęcia o charakterze relaksacyjnym
Kontakty indywidualne z rodzicami/ opiekunami dzieci.
Odbiór dzieci z przedszkola.